Hoe werkt annuleren bij La Souris?
Annuleren
Wil je je bestelling annuleren of ben je niet tevreden? Dan is dat onder omstandigheden mogelijk. We leggen hieronder uit onder welke omstandigheden je kunt annuleren.
Online bestellingen en bestellingen buiten de verkoopruimte
Tot 14 dagen na je aankoop, heeft een consument het herroepingsrecht. Het product moet dan wel in ongebruikte staat zijn. Je mag uiteraard een testrit maken. Als je meer dan 10 kilometer hebt gereden met je voertuig, dan beschouwen we het product niet meer als een ongebruikt product. In sommige gevallen heb je het recht om je volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Wij leggen uit wanneer zich een uitzondering hierop voordoet.
1) Het product is niet meer in ongebruikte staat
Je mag het product uiteraard testen. Bevalt het product toch niet? Dan mag je de bestelling tot veertien dagen na aflevering kosteloos annuleren. Wij hanteren een grens van een kilometerstand van 10 kilometer om het product te testen. Heb je het product toch langer gebruikt? Dan treedt waardevermindering op en brengen wij dat in mindering op het restitutiebedrag. Per 10 kilometer dat je extra hebt gereden, brengen wij 5% in mindering op het restitutiebedrag.
2) Maatwerk
Bij een product dat we speciaal voor jou laten ontwerpen, is het herroepingsrecht niet van toepassing (art. 6:230p lid 1 sub f BW). Dit zijn maatwerkproducten die we speciaal laten maken. Denk bijvoorbeeld aan Custom Vespa’s, producten met speciale graveringen of emblemen of andere maatwerkproducten.
Hoe oefen je het herroepingsrecht uit bij online bestellingen?
Wil je bij een online bestelling/overeenkomst op afstand het herroepingsrecht uitoefenen? Maak dan gebruik van een herroepingsformulier. Stuur dit formulier naar [email protected]. We nemen je aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
Winkelbestellingen
Bij bestellingen in een winkel, is het herroepingsrecht niet van toepassing. Door ons geautomatiseerd proces, worden producten snel gereserveerd en behoren ze niet meer tot de vrije voorraad. Bij een winkelbestelling maakt La Souris ook dezelfde dienstenkosten als bij een online bestelling. Ook deze kosten zijn in de aanbetaling verwerkt. Bij een winkelaankoop is het na het verwerken van je order, niet mogelijk om te annuleren.
Onder omstandigheden kunnen we een annulering doorvoeren. In dat geval behouden we enkel de aanbetaling voor de genoemde kosten en de reservering die wij maken. Ook houden we rekening met een waardevermindering. Deze kosten bedragen 15% van de aankoopsom, met een minimum van € 250,00.
Defecten; herstel- en vervangingsmogelijkheden
Soms kan het buiten de herroepingstermijn voor online aankopen of bij een winkelbestelling mogelijk zijn dat je liever het product retourneert. Wij zijn altijd bereid om daarover in gesprek te treden. Als verkoper worden wij in de gelegenheid gesteld om eerst tot herstel of vervanging over te gaan (art. 7:22 lid 2 BW).
Het kan bijvoorbeeld soms zo zijn dat je bestelling vertraagd is, doordat we bijvoorbeeld nog wachten op onderdelen of accessoires van onze leveranciers. Om die reden communiceren wij enkel indicatieve termijnen, maar houden we altijd rekening met een mogelijke vertraging tot 12 weken.
Alhoewel wij instaan voor de kwaliteit van onze voertuigen, kan het soms voorkomen dat het product niet voldoet aan je verwachtingen. In dat geval worden wij in de gelegenheid gesteld om het product minimaal tweemaal en maximaal driemaal te repareren, als wij een gebrek hebben veroorzaakt. Blijft het gebrek zich voordoen, dan bieden wij een vervangend product aan. Mocht het vervangen product ook niet voldoen aan je verwachtingen, dan kan je met ons in overleg treden over een passende oplossing.
Om gebreken te voorkomen, is het van belang dat je (ook) het (eigen) onderhoud op tijd blijft verrichten. Onderhoud is namelijk van groot belang voor de goede werking van mechanische producten.
Waarmee kunnen we je helpen?
- Over La Souris
- Onze winkels
- Onze servicepunten
- Werken bij La Souris? (Vacatures)
- De openingstijden van onze klantenservice
- La Souris grootste particuliere scootermerk van NL (januari)
- La Souris voor 3e keer in 6 maanden het grootste particuliere scootermerk van NL!
- Laagste prijsgarantie Bij La souris
- Helmplicht voor snorfietsers
- Privacyverklaring La Souris B.V.
- Waar kan ik mijn fatbike verzekeren?
- Handleidingen Don Souris
- Fatbike keuzehulp
- Scooter keuzehulp
- Keuzehulpen
- Onderhoudspakketten benzine scooters
- Onderhoudspakketten elektrische scooters
- Onderhoudspakketten fatbikes
- Onderhoudspakketten elektrische steps
- Social media toestemming
- Meestgestelde vragen (FAQ)
- De nieuwe EURO5 norm. Wat houdt dit in?