Laagste prijsgarantie Bezorging & service aan huis 16 winkels

Hoe werkt Annuleren bij La Souris?

Annuleren
Wil je je bestelling annuleren of ben je niet tevreden? Dan is dat onder omstandigheden mogelijk. We leggen hieronder uit onder welke omstandigheden je kunt annuleren.

Online bestellingen en bestellingen buiten de verkoopruimte
Tot 14 dagen na je aankoop, heeft een consument het herroepingsrecht. Het product moet dan wel in ongebruikte staat zijn. Je mag uiteraard een testrit maken. Als je meer dan 10 kilometer hebt gereden met je voertuig, dan beschouwen we het product niet meer als een ongebruikt product.  In sommige gevallen heb je het recht om je volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Wij leggen uit wanneer zich een uitzondering hierop voordoet. 

1) Kosten voor diensten
Doordat La Souris (externe) kosten maakt voor diensten bij het klaarmaken van je product, behoudt La Souris zich het recht voor om gebruik te maken van de wettelijke uitzonderingsmogelijkheid om deze kosten in rekening te mogen brengen (art. 6:230p lid 1 sub d BW). Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, geef je ons de toestemming om aan te vangen met de benodigde diensten voor je bestelling en ben je ervan bewust dat het herroepingsrecht niet geldt voor de gemaakte kosten.

Zo moeten de onderdelen van het product eerst naar aanleiding van een bestelling worden vervoerd naar de juiste locatie. Vervolgens wordt het product geassembleerd. Na assemblage vervoeren we het product naar de klant of de winkel. Ondertussen worden kentekens aangevraagd. Aan al deze diensten zijn kosten verbonden. De kosten hiervoor bedragen € 250,00 en zijn in de aanbetaling verwerkt. 

Doordat bijvoorbeeld een scooter wordt tenaamgesteld, kan de scooter niet meer als een nieuw product worden wederverkocht. In dat geval is de scooter nog enkel als een tweedehands product te verkopen, waardoor bij een annulering ook een waardevermindering optreedt.

Mocht je je online order willen annuleren, doe dat dan zo spoedig mogelijk. Zolang de kosten voor de genoemde diensten niet zijn gemaakt, hoeven wij deze kosten ook niet in rekening te brengen bij een beroep op het herroepingsrecht. Wanneer we geen kosten hebben gemaakt, kan je je volledige aankoopbedrag terugkrijgen. 

2) Maatwerk
Bij een product dat we speciaal voor jou laten ontwerpen, is het herroepingsrecht niet van toepassing (art. 6:230p lid 1 sub f BW). Dit zijn maatwerkproducten die we speciaal laten maken. Denk bijvoorbeeld aan Custom Vespa’s, producten met speciale graveringen of emblemen of andere maatwerkproducten. 

3) Retourkosten
Indien we een product bij een annulering/herroeping moeten ophalen, zijn hier transportkosten ad € 60,00 aan verbonden. Houd er rekening mee dat ook deze kosten bij een annulering in rekening worden gebracht. 

Is het geen tweewieler, maar een product dat per post is verzonden en in aanmerking komt voor retournering, dan draag je alleen de kosten van de retourzending.

Hoe oefen je het herroepingsrecht uit bij online bestellingen?
Wil je bij een online bestelling/overeenkomst op afstand het herroepingsrecht uitoefenen? Maak dan gebruik van een herroepingsformulier. Stuur dit formulier naar info@lasourisscooters.nl. We nemen je aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling. 

Winkelbestellingen
Bij bestellingen in een winkel, is het herroepingsrecht niet van toepassing. Door ons geautomatiseerd proces, worden producten snel gereserveerd en behoren ze niet meer tot de vrije voorraad. Bij een winkelbestelling maakt La Souris ook dezelfde dienstenkosten als bij een online bestelling. Ook deze kosten zijn in de aanbetaling verwerkt. Bij een winkelaankoop is het na het verwerken van je order, niet mogelijk om te annuleren. 

Onder omstandigheden kunnen we een annulering doorvoeren. In dat geval behouden we enkel de aanbetaling voor de genoemde kosten en de reservering die wij maken. Ook houden we rekening met een waardevermindering. Deze kosten bedragen 15% van de aankoopsom, met een minimum van € 250,00. 

Defecten; herstel- en vervangingsmogelijkheden
Soms kan het buiten de herroepingstermijn voor online aankopen of bij een winkelbestelling mogelijk zijn dat je liever het product retourneert. Wij zijn altijd bereid om daarover in gesprek te treden. Als verkoper worden wij in de gelegenheid gesteld om eerst tot herstel of vervanging over te gaan (art. 7:22 lid 2 BW). 

Het kan bijvoorbeeld soms zo zijn dat je bestelling vertraagd is, doordat we bijvoorbeeld nog wachten op onderdelen of accessoires van onze leveranciers. Om die reden communiceren wij enkel indicatieve termijnen, maar houden we altijd rekening met een mogelijke vertraging tot 12 weken.

Alhoewel wij instaan voor de kwaliteit van onze voertuigen, kan het soms voorkomen dat het product niet voldoet aan je verwachtingen. In dat geval worden wij in de gelegenheid gesteld om het product minimaal tweemaal en maximaal driemaal te repareren, als wij een gebrek hebben veroorzaakt. Blijft het gebrek zich voordoen, dan bieden wij een vervangend product aan. Mocht het vervangen product ook niet voldoen aan je verwachtingen, dan kan je met ons in overleg treden over een passende oplossing. 

Om gebreken te voorkomen, is het van belang dat je (ook) het (eigen) onderhoud op tijd blijft verrichten. Onderhoud is namelijk van groot belang voor de goede werking van mechanische producten.

Bestellen

Het Bestelproces van jouw scooter Het Verzekeren van jouw scooter Aanvragen van een kenteken Rijklaar maken van jouw scooter Onze Tweedehands scooters

Levering

Bezorging van jouw scooter Een scooter afhalen Levering van scooters in België Levering van scooters in Duitsland

Retourneren & Annuleren

Hoe werkt Retourneren bij La Souris? Hoe werkt Annuleren bij La Souris?

Betaalopties

Welke betaalopties zijn er? Lease, hoe werkt dat? Je scooter inruilen? Sloopsubsidie Snor- of Bromfiets (Gemeente Nijmegen)

Ervaringen

Reviews Klachten Onze blogs

Service

Garantie Onderhoud aan jouw scooter nodig? Onderhoudspakketten scooters (vanaf 1 sept. 2022) Onderhoudspakketten scooters (vóór 1 sept. 2022) Reparatie van jouw scooter Schade, wat nu? Service aan huis

La Souris

Over La Souris Onze winkels Onze Servicepunten Werken bij La Souris? (Vacatures) De openingstijden van onze klantenservice La Souris grootste particuliere scootermerk van NL (januari) La Souris voor 3e keer in 6 maanden het grootste particuliere scootermerk van NL! Laagste prijsgarantie scootermerken

Meestgestelde vragen

Corona (UPDATE 15/2/2022) Helmplicht voor snorfietsers Fietsplan; (elektrische) fiets of scooter Meestgestelde vragen (FAQ) De nieuwe EURO5 norm. Wat houdt dit in?
Beoordeling door klanten: 4,1 van 5 - 2.414 beoordelingen